Sunday, October 4, 2009

Inveti usor?

"înteleptul asculta sfaturile" (Proverbe 12:15)

Tot ceea ce stim am învatat de la altcineva, inclusiv lucrurile pentru care pretindem ca avem tot meritul! Poate pentru noi este ceva nou, dar nu este ceva nou.
Guvernatorul statului Carolina de Nord a adresat odata complimente lui Thomas Eddison pentru geniul sau creativ. "Nu sunt un mare inventator", a replicat Eddison. "Dar ai peste 1000 de inventii care îti apartin", a afirmat Guvernatorul. "Da, dar singura inventie despre care pot spune ca este originala este fonograful", a raspuns Eddison. "Ma tem ca nu înteleg" a observat Guvernatorul. "Ei bine", a explicat Eddison, "sunt un burete incredibil de bun! Absorb ideile de fiecare data când am ocazia si le transform în uz practic. Apoi le îmbunatatesc pâna când ajung la o anumita valoare. Ideile mele sunt în mare parte ideile altora pe care ei nu le-au dezvoltat". Eddison a fost un om care a învatat toata viata. El a ramas deschis, însetat de cunoastere si docil iar pentru a reusi si tu trebuie sa fii la fel. Pentru a stii daca esti sau nu o persoana docila, pune-ti urmatoarele întrebari: a) sunt deschis la ideile si gândurile altora? b) mai mult vorbesc sau mai mult ascult? c) sunt dispus sa-mi schimb parerea în functie de noile informatii? d) recunosc imediat când gresesc? e) ma gândesc si analizez situatia înainte de a actiona? f) pun întrebari? g) sunt gata sa pun o întrebare care îmi va da de gol nestiinta? h) sunt deschis sa fac lucrurile asa cum nu le-am mai facut? i) sunt dispus sa cer îndrumari? j) sunt defensiv când sunt criticat sau sunt deschis sa aflu adevarul? Biblia spune: "Calea nebunului este fara prihana în ochii lui, dar înteleptul asculta sfaturile".

No comments:

Post a Comment